“Terug naar het normale”

Dat is wat ik in mijn praktijk vaak terug hoor na een vakantie of na de corona periode.

Dat is wat ik in mijn praktijk vaak terug hoor na een vakantie of na de corona periode.

Maar wat is normaal?
Opnieuw weer de balans vinden tussen werk en privé, school en buitenschoolse activiteiten en dan ook nog het liefst gecombineerd met gezond eten en voldoende bewegen. Het mag allemaal niet te veel tijd kosten en in deze tijd al helemaal niet teveel geld. Oja, en het hele gezin moet het ook allemaal lekker vinden en erin meegaan.

Makkelijker gezegd dan gedaan….
Wist je dat goede voornemens perfect zijn om na een vakantie of een ontspannen periode te maken? Dan zijn we namelijk gelukkig, ontspannen en productief!

Deze tips kun je  misschien meenemen;

  • Koop groenten van het seizoen en maak saus met veel groenten voor bijvoorbeeld volkoren spaghetti en zilvervliesrijst of volkoren wraps. Een gedeelte eet je dezelfde dag nog en het andere deel vries je in zodat je die met je gezin bijvoorbeeld de week erna kunt eten wanneer je wat minder tijd hebt.
  • Heb je avondeten over? Bewaar het dan in de koelkast en eet dit de volgende dag als lunch.
  • Heb je nog groenten in de koelkast die op moeten? Maak hier soep van en eet de soep met lekker vers volkorenbrood.
  • Probeer één keer per week een nieuw recept uit. Zo blijf je ook gevarieerd eten en leer je nieuwe smaken waarderen.
  • Probeer in je dagelijkse beweegroutine de 30-60 minuten in te passen. Zo wordt dit een gezonde gewoonte die veel gezondheidsvoordeel oplevert.

Groet,

Ilona Loonstra,

voedingsdeskundige en personal trainer

Naar het overzicht

© 2022  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring