Ik doe het voor dat ‘wauw’ effect

Sta jij er wel ‘ns bij stil dat je met een cadeau zoveel meer geeft dan alleen het product? Je geeft er namelijk een emotie bij, die minstens zo waardevol is als het geschenk zelf.

Sta jij er wel ‘ns bij stil dat je met een cadeau zoveel meer geeft dan alleen het product? Je geeft er namelijk een emotie bij, die minstens zo waardevol is als het geschenk zelf.

Als sinds het begin van de 19e eeuw wordt Kerst gezien als hét moment om je medewerkers in het zonnetje te zetten. Als zij zien hoeveel moeite jij voor een mooi cadeau hebt gedaan, überhaupt het gebaar al, dan geeft dit hen een fijn gevoel. Uiteraard deel je door het jaar heen schouderklopjes uit, gepaard met mooie woorden. En voor de extra nadruk hierop geef je zo nu en dan een cadeau.  Het was heerlijk het afgelopen jaar weer zoveel mooie cadeaus te mogen bedenken en verzorgen, zoveel mooie gevoelens te creëren.

Uiteraard besef ik dat er ook mensen zijn die met lege handen naar huis gaan, omdat het er dit jaar niet in zit. Ik probeer daar waar mogelijk hier m’n steentje bij te dragen. Ik geef een kerstpakket weg, schenk aan de voedselbank en een percentage van de verkoop gaat naar een goed doel, een doel naar keuze van de klant. Na Kerst ga ik ‘ns nadenken hoe dit volgend jaar vorm te geven.

Voor dat “wauw!”-effect, voor die traan van ontroering, voor een grote brede glimlach, voor een twinkeling in de ogen, voor dat gevoel van waardering; daar doe ik het voor. Dat is La Touche Magique.

Op deze plek grijp ik even mijn kans om iedereen te bedanken die het afgelopen jaar samen met mij mijn zakelijke pad bewandelde. Klanten, leveranciers, inpakhulpjes en mensen in mijn nabije omgeving. Ik kijk uit naar een nieuw jaar vol verrassingen. Allen een mooie jaarwisseling gewenst en vooral een gezond en magisch 2021.

Sonja van Duijnhoven 

 

Naar het overzicht

© 2021  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring