Wouters levert al dertig jaar Topkwaliteit

Dennis Wouters vanaf 1 januari nieuwe directeur

Schoonmaakbedrijf Wouters uit Groesbeek bestaat dertig jaar, een bedrijf dat dag en nacht klaar staat voor zijn klanten en relaties. Er heerst een no nonsens cultuur bij dit familiebedrijf, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Ik zit aan tafel met Truus, René en hun zoon Dennis Wouters.

Dennis Wouters vanaf 1 januari nieuwe directeur

Schoonmaakbedrijf Wouters uit Groesbeek bestaat dertig jaar, een bedrijf dat dag en nacht klaar staat voor zijn klanten en relaties. Er heerst een no nonsens cultuur bij dit familiebedrijf, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Ik zit aan tafel met Truus, René en hun zoon Dennis Wouters.

“We staan inderdaad dag en nacht klaar voor onze klanten. Als er sprake is van een calamiteit, bijvoorbeeld wateroverlast, is het meteen ‘gaan’! Ja, we gaan dan zelf ook aan de slag, samen met onze mensen, desnoods midden in de nacht. Onze klanten laten we niet in de kou staan, nooit!”, begint René. Truus en René begonnen het schoonmaakbedrijf dertig jaar geleden vanuit huis. We hebben inmiddels een goede naam opgebouwd in de regio en ver daarbuiten. We zijn werkgever voor ongeveer honderd vijfentwintig werknemers. Samen zijn we trots op ons bedrijf.”

Hoe het begon
“Vroeger wilde ik motorcrossen. Dat is een dure hobby, dus ging ik in mijn vrije tijd ramen wassen met mijn vader. Ik stond al jong op de ladder, leerde ramen wassen en kon zo zelf een aardig zakcentje bij verdienen. Na mijn opleiding ging ik in de bouw als metselaar aan de slag. Later ging ik als monteur bij de ZuidGelderse Nutsbedrijven (later Nuon, nu Liandon) werken. Naast mijn werk bij de Nuon, had ik als glazenwasser ook nog allerlei klanten. Mijn klantenkring groeide en was bijna niet meer met mijn andere werk te combineren. Toen er mensen moesten afvloeien bij het nutsbedrijf, heb ik me gemeld. Vanaf toen begon ik samen met Truus met ons eigen bedrijf. En leuk om te vertellen: een van mijn eerste grotere klanten was het betreffende nutsbedrijf en daar werken we nu nog steeds voor. Elke dag stond ik op de ladder ramen te lappen. In de avonduren reed ik dan met Truus de klanten nog eens langs om af te rekenen. Een erg leuke tijd. En ook wel leuk om te vertellen, onze kinderen Dennis en Lisa reden ook altijd mee in de auto. Maar toen Dennis de claxon had ontdekt, hebben we toch maar oppas gezocht.”

Groei
We groeiden gestaag door en al snel moest ik er iemand bij aannemen omdat ik het werk anders niet af zou krijgen. Het glazenwassen breidde zich uit naar schoonmaakwerkzaamheden en ook daar hadden we weer extra mensen voor nodig. We leverden goed werk en boden goede service en dat was meteen ook onze beste reclame: nieuwe klanten wisten ons te vinden. Het klantenbestand groeide goed door. En dat is heden ten dage nog steeds het geval, we krijgen nog steeds nieuwe klanten erbij.”

De Amphitec® Vortex

“Wij krijgen de meest uiteenlopende aanvragen van klanten”, vult Truus aan. “We hebben grote klanten zowel regionaal, maar ook landelijk. We hebben ons weten te specialiseren in de zorgsector en ziekenhuizen, erg leuk werk dat zeker nog zal groeien. Ook werken we veel samen met andere (schoonmaak) bedrijven door heel Nederland. “Bij ons is het motto ‘kan niet, bestaat niet’, dus pakken we alles aan”, vult Dennis aan. “Onze diensten breidden zich uit met interieurreiniging, industriële reiniging, gevelreiniging, calamiteitenreiniging, carcleaning, en specialistisch vloeronderhoud. Onlangs hebben we zelfs een tweede vrachtwagen aangeschaft;  een De Amphitec® Vortex. Dat is een veelzijdige machine voor de handeling van droge stoffen en vloeistoffen. Wij geloven dat het uitzonderlijke gebruiksgemak resulteert in een meest economisch resultaat. De Amphitec® Vortex is eenvoudig in gebruik heeft een groot laadvermogen en optimale wendbaarheid. Hiermee kunnen we nog meer op de vraag uit de markt inspelen. De kracht van onze Schoonmaakorganisatie zit niet alleen in de extra professionele activiteiten, maar ook om de benadering van problemen en het aandragen van oplossingen, dit maakt ons werk elke dag weer uitdagend.”

ChemDry-Wouters
Sinds vier jaar is het familiebedrijf ook actief in specialistisch vloeronderhoud en het reinigen van meubels, tapijten en vloeren. Dit alles onder de bedrijfsnaam ‘ChemDry-Wouters’. “Met ChemDry-Wouters, kunnen we nóg beter op de vraag van onze klanten inspelen”, zegt Dennis. “Samen kunnen we nu onze klanten nog meer ontzien en een nog breder schoonmaak aanbod bieden. We reinigen elk type vloer en vloerkleden en zo reinigen we ook bijna alle sporthalvloeren in de gemeente. Tapijt en meubelreiniging, maar ook voor het wassen van gordijnen en tevens brandvertragend maken ervan, wij regelen het. Dit is weer een extra specialisme welke we aan onze diensten kunnen toevoegen. We maken schepen schoon voordat ze worden opgeleverd en we verzorgen zelfs de totale reiniging van eenentwintig cruiseschepen. Dat zijn mooie klussen natuurlijk, die ook voor het personeel veel afwisseling geven. We zitten hiervoor zelfs in Frankrijk.

Nieuwe generatie
Dennis en Lisa hielpen al op jonge leeftijd mee met Truus en René. Het is hen met de paplepel ingegeven zeg maar. Lisa werkte een tijd bij Wouters maar koos haar eigen pad. Ook Dennis deed elders ervaring op en is sinds een paar jaar weer terug in het bedrijf. Ook zijn vrouw Chantal werkt al enkele jaren mee in het bedrijf. Dennis heeft al een periode de algehele leiding en kreeg ook de ruimte om zijn eigen visie in te brengen. Dat is tot ieders tevredenheid gelukt en vanaf 1 januari aanstaande, heeft hij samen met zijn vrouw Chantal de touwtjes in handen.  Hij is daarmee de derde generatie Wouters die in deze branche actief is. “Ja ik heb er erg veel zin in”, zegt Dennis. “Al zal er niet veel veranderen, de werkzaamheden die ik nu verricht zal ik dan ook blijven doen. Oké, ik ben dan wel eindverantwoordelijke binnen de organisatie. Maar ik weet ook zeker dat, als ik een vraag heb, ik bij pap en mam terecht kan. We vormen bij Wouters één team, we leveren dus een teamprestatie; we doen het met zijn allen. Met dit werk verdienen we allemaal onze boterham. Ons personeel is goed opgeleid en heeft alle kwalificaties voor het werk dat ze moeten doen. Wij geven hen vertrouwen en verantwoordelijkheid. De meeste werken ook al heel wat jaren hier, dat wil ook wel wat zeggen. Onze klant is ook hún klant. Dat stralen ze uit en ze leveren vakwerk, wij zijn trots op onze mensen! En wat mam al zei: dat is onze beste reclame.” 

Schoonmaakbedrijf Wouters 
De Ren 28 Groesbeek
Telefoon: 024 397 6562

Naar het overzicht

Remi van Bergen

Over de schrijver

Remi van Bergen

Oprichter RvB Media en uitgever van 5 regionale edities Topic Magazine. Het gezicht van de regio en uw communicatie adviseur voor zichtbaarheid. Allrounder en in het bezit van jarenlange ervaring in de schrijvers- en communicatiewereld, altijd nieuwsgierig naar actualiteiten en bedrijvig in vrijwilligerswerk voor meerdere verenigingen.

Lees meer

© 2023  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring