HOOG.design: Michelingids voor luxe wonen

HOOG.design, is een hoogwaardig inspiratieplatform voor exclusieve woon- en tuininspiratie met mooie projecten van architecten, interieur- en tuinarchitecten. We spreken erover met Bryan Kersten uit Groesbeek, hij neemt ons mee en vertelt uitgebreid over HOOG.design.

HOOG.design, is een hoogwaardig inspiratieplatform voor exclusieve woon- en tuininspiratie met mooie projecten van architecten, interieur- en tuinarchitecten. We spreken erover met Bryan Kersten uit Groesbeek, hij neemt ons mee en vertelt uitgebreid over HOOG.design.

Bryan werkte in de IT-branche en kwam toevallig in aanraking met HOOG.design. “Ik had het goed naar mijn zin bij het IT-bedrijf waar ik werkte, maar toch blijf je altijd wel rondkijken. Mijn vriendin en ik kochten onlangs een huis in Groesbeek en dan zoek je het een en ander op. Zo kwam ik bij HOOG.design uit. ‘Wauw’ dacht ik, ‘wat een mooie onderneming’ en toevallig hadden ze ook nog een vacature. Daarna ging het snel en ik werk hier nu inmiddels alweer een jaar met heel veel plezier.”

ONLY THE BEST
“HOOG.design is een hoogwaardig inspiratieplatform, waar luxe wooninspiratie samenkomt. Met zo’n 25 miljoen views op Pinterest per maand kan men niet meer om ons heen op het gebied van luxe wonen. Wij bieden de doelgroep als het ware een Michelingids voor luxe wonen. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat wij op de plekken waar de consument zijn oriëntatie voor het bouwen van een villa of luxe appartement begint, zichtbaar zijn. Zowel op Google als Google afbeeldingen, Pinterest als Funda, maar bijvoorbeeld ook in de Quote. Dat doen we middels een ietwat rebelse vorm van marketing. Zo plaatsen we bijvoorbeeld paginagroot ons logo met daarbij de slogan: ‘ONLY THE BEST’. Daarmee laten we zien dat wij het echt anders doen. Geheel eigentijds, tegen alle grote jongens in.” Met deze term is dit ook het vervolg op de tafelboekenreeks van HOOG.design, gisteren is namelijk het 11e HOOG.design tafelboek feestelijk gelanceerd welke bestaat uit alleen het beste uit Nederland en België in dit exclusieve segment.

Zo hanteert HOOG.design een geheel eigen wijze van adverteren. En dat is volgens Kersten ook broodnodig. „Volgens Amerikaans onderzoek klikt negentig procent de tracking gegevens van Apple weg. Omdat veel van onze gebruikers -de doelgroep is de 35plusser met een woning vanaf acht ton- met Apple werken, moesten wij dus wel op zoek naar een nieuwe formule om de juiste doelgroep te bereiken. Die vonden we in ‘first party data’. De eerste resultaten? Die zijn verbluffend.”

Thermostar
HOOG.design draaide een pilot met Thermostar, een exclusieve zwembadleverancier. „De bezoekers van HOOG.design zijn geïnteresseerd in luxe wonen, dus met die data heb je direct de doelgroep te pakken. Deze bezoekers krijgen dan later, bijvoorbeeld via Facebook, de advertentie van Thermostar te zien. Op die manier zetten wij niet in op de massa, maar op kwalitatief bereik. Het succes van de campagne was groot. Thermostar kreeg vierentwintig aanvragen binnen, verkocht twee zwembaden en heeft nog verschillende gesprekken lopen. Dat was voor ons de bevestiging dat op we de juiste koers hebben ingezet. Gerichter dan dit kun je de klant niet bereiken.”

Hocus pocus keep the focus
Het geheim van het succes van HOOG.design? Dat zit hem in focus. “Het idee is vaak eenvoudig, maar je echt aan het plan houden en koers blijven varen, dat is de kunst. Ik werd in de afgelopen jaren zelf ook best wel verleid om van die koers af te wijken. Maar als je vijf dingen tegelijk doet, kun je alles slechts voor twintig procent doen. Toen dat besef doordrong, besloten we ons volledig op ‘online’ te focussen, om daar extreem goed in te worden. Het bekende ‘hocus pocus keep the focus’ is hier dan ook van toepassing. Ons team, van inmiddels zeventien mensen, werkt iedere dag vol passie aan het optimaliseren van ons platform. En heel eerlijk, we staan pas aan het begin. Wij kunnen de markt, voor zowel onze partners, vakmensen en architecten, als consumenten, nog heel veel meer bieden.”

Foto 1
Project: Grand&Johnson
Fotografie: FLARE DEPARTMENT - MART GOOSSENS

Foto 2
Project: Kabaz
Fotografie: Ewout Rooks

Foto 3
Project: Kabaz
Fotografie: Ewout Rooks

Foto 4
Project: Grand&Johnson
Fotografie: FLARE DEPARTMENT - MART GOOSSENS

 

Naar het overzicht

Remi van Bergen

Over de schrijver

Remi van Bergen

Oprichter RvB Media en uitgever van 6 regionale edities Topic Magazine. Het gezicht van de regio en uw communicatie adviseur voor zichtbaarheid. Allrounder en in het bezit van jarenlange ervaring in de schrijvers- en communicatiewereld, altijd nieuwsgierig naar actualiteiten en bedrijvig in vrijwilligerswerk voor meerdere verenigingen.

Lees meer

© 2024  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring