“De werksfeer is de sleutel tot succes”

Interview met Michel Thijssen, eigenaar van DMG Groesbeek

Interview met Michel Thijssen, eigenaar van DMG Groesbeek

In de wereld van deuren, ramen en kozijnen draait het vaak om maatwerk en precisie. Maar voor Michel Thijssen, eigenaar van DMG Groesbeek (DMG), draait het minstens zo veel om mensen. “De werksfeer moet goed zijn. Dat is voor mij de belangrijkste factor binnen ons bedrijf. Alleen dan kun je plezier hebben in je werk en kwaliteit leveren,” vertelt hij vol overtuiging.

Van inmeter naar eigenaar
Het ondernemerschap zat er bij Michel al vroeg in. Hij begon zijn loopbaan als inmeter en startte zijn eigen bedrijf onder de naam Thijssen Meettechniek. “Ik verhuurde mezelf aan verschillende partijen en werd bij steeds meer bedrijven gevraagd om deuren en ramen in te meten. Het was mooi werk, waarbij je veel leert over verschillende situaties, precisie en verantwoordelijkheid,” blikt Michel terug.

In diezelfde periode kwam hij in contact met Hein Kersten, zijn eerdere collega en oprichter van DMG Groesbeek. Hein werkte destijds samen met Deurenfabriek Suselbeek uit Varsseveld en zo groeide een samenwerking. “Ik werkte steeds meer voor Hein en leerde veel van hem. Hein is echt een vakman. Uiteindelijk ben ik steeds meer voor DMG gaan werken en langzaam rolde ik steeds verder in het bedrijf.” Die ontwikkeling leidde tot een bijzondere stap: Michel nam het bedrijf over. “Dat was spannend, maar ook een kans die ik met beide handen wilde grijpen. Veel met mijn vrouw Bianca gesproken over de voor- en nadelen en toen de stap gewaagd. Inmiddels zijn we alweer 12,5 jaar verder en kan ik zeggen dat we een prachtig bedrijf hebben opgebouwd. En ja, ook mijn vrouw en zoon Joris zijn supertrots op DMG.”

Een sterk team van mensen
Vandaag de dag telt DMG 25 medewerkers. Een team waar Michel zichtbaar trots op is. “Het zijn stuk voor stuk mensen met grote kennis en ervaring die plezier hebben in hun werk. Je kunt alleen samen groeien als iedereen zich thuis voelt. Vanuit onze gezonde organisatie zijn we altijd geïnteresseerd in onze medewerkers, niet alleen in het werk, maar ook in hun privésituatie. Attent zijn en oog hebben voor elkaar creëert saamhorigheid en betrokkenheid. En die sfeer voel je elke dag bij ons.”

Een mooi voorbeeld van die betrokkenheid is de rol van Michels vader. “Hij werkt nog altijd twee dagen per week mee in de zaak. Ook hij heeft al eerder met Hein Kersten samengewerkt en is net als Hein een man met veel kennis en ervaring. Van hen beiden heb ik ontzettend veel geleerd. Het is geweldig dat mijn vader nog steeds actief is in ons bedrijf.”

 Specialist in de vervangende markt
De specialisatie van DMG ligt in de kennis en ervaring op het gebied van opnemen, digitaal inmeten en plaatsen van ramen en deuren in de vervangende markt. “Dat is echt onze kracht. Wij leveren maatwerk, helemaal afgestemd op de situatie van de klant. Onze deuren en ramen worden op maat geproduceerd. Daarna gaan ze inclusief hang- en sluitwerk naar de projecten van onze onderhoudsbedrijven of woningcorporaties door het hele land.”

Dat landelijke werkveld combineert DMG met een sterke lokale verankering. “We zijn misschien een bedrijf van 25 mensen, maar we leveren door heel Nederland. Toch blijven kleinschaligheid, klantkennis, vakmanschap, persoonlijkheid en service onze kernwaarden. Juist die combinatie maakt ons sterk.”

Nieuwe locatie en fijne samenwerking
DMG is gevestigd in het pand waar ook Van Kesteren huist. Dat bevalt Michel uitstekend. “Een betere huurbaas kun je niet hebben,” zegt hij lachend. “We zijn erg tevreden met deze locatie. Hier komen de deuren binnen, worden ze voorzien van hang- en sluitwerk en vervolgens klaargemaakt voor verzending. Het is overzichtelijk, efficiënt en we hebben alles bij de hand.”

Lokaal betrokken en trotse sponsor
Ondanks de landelijke activiteiten blijft DMG stevig geworteld in Groesbeek. “We vinden het belangrijk om lokaal betrokken te zijn. Daarom steunen we verenigingen en lokale doelen. En we zijn natuurlijk ook trotse broeksponsor van voetbalvereniging De Treffers. Op die manier dragen we graag iets bij aan de gemeenschap waar we zelf ook deel van uitmaken.”

Met plezier vooruitkijken
Na 12,5 jaar ondernemerschap kijkt Michel met veel plezier vooruit. “Het mooie is dat we als team continu blijven ontwikkelen. Of het nu gaat om nieuwe technieken bij het digitaal inmeten, of om het opleiden van onze eigen mensen: we blijven groeien en leren. Het geeft mij veel voldoening om te zien dat ons team met zoveel enthousiasme aan de slag gaat.”

Hij besluit met de woorden die typerend zijn voor zijn manier van ondernemen: “Voor mij is de werksfeer het allerbelangrijkste. Als iedereen zich goed voelt, straalt dat uit naar onze klanten. Dan krijg je een gezonde organisatie, tevreden mensen en mooie resultaten. En dat is uiteindelijk waar het om draait.”

DMG Groesbeek logo
Mies 4, Groesbeek
Tel: 06-17781635
Neem ook eens een kijkje op de nieuwe site:

Naar het overzicht

Remi van Bergen

Over de schrijver

Remi van Bergen

Oprichter RvB Media en uitgever van 6 regionale edities Topic Magazine. Het gezicht van de regio en uw communicatie adviseur voor zichtbaarheid. Allrounder en in het bezit van jarenlange ervaring in de schrijvers- en communicatiewereld, altijd nieuwsgierig naar actualiteiten en bedrijvig in vrijwilligerswerk voor meerdere verenigingen.

Lees meer

© 2025  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring