Ik onderscheid me graag!

Sterre heeft haar eigen kleding webshop

Sterre heeft haar eigen kleding webshop

Sterre Schoenmakers (19) heeft van haar hobby haar werk gemaakt. Met haar onderneming Stars Fashion verkoopt Sterre hippe dameskleding via haar webshop. Ik ga op de koffie bij deze enthousiaste onderneemster.

“Oh het is nog niet ‘mijn werk’ hoor”, begint Sterre. “Ik werk fulltime in de jeugdzorg en in mijn vrije uren besteed ik veel tijd aan mijn shop. Mijn vader en moeder helpen me mee. Mijn vader gaf me advies en heeft geholpen met de opstart. Mijn moeder helpt me dagelijks met eigenlijk alles, mail, inkoop, verkoop en pakketjes opsturen. Samen met mam doe ik inkopen. We gaan samen naar Amsterdam, zoeken de kleding uit, willen materiaal voelen, zodat we weten wat we verkopen. Binnenkort gaan we samen naar Parijs om in te kopen. En natuurlijk maken we daar samen een gezellig weekend van. Ook hebben we een fashionshoot met echte modellen, in Studio 21 in Nijmegen ingepland, erg leuk en spannend.”

Hoe ontstaat het idee van een webshop?
“Ik kocht altijd al veel kleding online en wist eigenlijk precies wat er te koop was en wat dames wilden kopen. Toen dacht ik: waarom zou ik dat zelf niet gaan opzetten? Ik heb altijd geroepen dat ik iets voor mezelf wilde beginnen. Maar hoe begin je? Voordat je begint, is het belangrijk om een grondig marktonderzoek uit te voeren. Wat zijn trends in de dameskledingindustrie, hoe bepaal je wie je doelgroep is en begrijp je hun behoeften en voorkeuren? Nou toen ik dat wist, ging ik mijn webshop bouwen. Dat is overigens niet zomaar even gedaan, dat kostte heel wat uren, maar uiteindelijk is het gelukt. Toen konden we gaan inkopen. Wat ik al zei, ik vind het belangrijk dat ik kwalitatief goede kleding verkoop. Daarom wil ik, en mam trouwens ook, het fysiek in handen gehad hebben, stoffen voelen, kleuren bekijken, pasvorm beoordelen enzovoort. We kopen per item slechts enkele stuks in, geen massa inkoop. Zo lopen straks niet al mijn klanten in dezelfde kleding. Ik wil dat ik een goede mix van trendy en soms tijdloze kwaliteitsartikelen in mijn assortiment heb die aantrekkelijk zijn voor mijn doelgroep.

Toen kon de site geoptimaliseerd worden en dan begint het: hoe weten mijn klanten mijn shop te vinden. Oké, familie, vrienden en bekenden weten de weg, dat was een leuke start, maar ik wil natuurlijk meer mensen bereiken. Dus schakelde ik verschillende sociale media marketingkanalen in om zoveel mogelijk klanten te bereiken. Zo gebruik ik Instagram, Facebook en TikTok. Ik maak veel filmpjes en foto’s waar ik mijn kleding zelf show, dat werkt. Het belangrijkste hierbij is uniformiteit en herkenbaarheid maar ook moet je onderscheidend zijn van de rest, nét even anders, en dat scoort. Ook weet ik inmiddels dat andere kleding webshops inkopen op vrijdag en op zondag hun kleding presenteren, ik ga nu bewust op een andere dag mijn kleding presenteren. Daarmee onderscheid ik mezelf al van de rest en dat werkt!”

Nieuwsgierig naar de collectie van Sterre?

Insta/Facebook/TikTok: starsfashionnl

Of kijk op:

Naar het overzicht

Remi van Bergen

Over de schrijver

Remi van Bergen

Oprichter RvB Media en uitgever van 6 regionale edities Topic Magazine. Het gezicht van de regio en uw communicatie adviseur voor zichtbaarheid. Allrounder en in het bezit van jarenlange ervaring in de schrijvers- en communicatiewereld, altijd nieuwsgierig naar actualiteiten en bedrijvig in vrijwilligerswerk voor meerdere verenigingen.

Lees meer

© 2024  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring