De gezonde borrelplank

De zomer is de beste tijd voor allerlei gezellige barbecues en borrels. Dat is genieten natuurlijk, maar hoe houd je dit vol zonder aan te komen?

De zomer is de beste tijd voor allerlei gezellige barbecues en borrels. Dat is genieten natuurlijk, maar hoe houd je dit vol zonder aan te komen?

Als je wordt uitgenodigd weet je natuurlijk niet wat je zoal te eten krijgt. Neem zelf eens een lekkere salade mee of groente of vis, kipspiesjes of maiskolven voor op de barbecue. Dan kom je niet met lege handen en heb je zelf in ieder geval grip op een gezonde keuze! Drink je er graag een biertje of een glas wijn bij, let dan vooral op de hoeveelheid koolhydraten die je erbij neemt. Je zou dan bijvoorbeeld drie sneetjes stokbrood kunnen nemen in plaats van één opscheplepel koolhydraten zoals rijst, pasta of aardappelen. Eet jij dus normaal gesproken circa drie opscheplepels dan zou je in plaats daarvan ook negen sneetjes stokbrood kunnen nemen of een combinatie van beide. Zo houd je toch wat meer grip op wat je eet en je kunt  toch genieten van alles wat er wordt aangeboden. Neem verder in plaats van stokbrood of toastjes ook eens een schijfje komkommer met wat magere topping zoals vis, mager vlees, avocado, hüttenkäse met tomaat, zelfgemaakte tonijnsalade of eiersalade en olijven op waterbasis en vul dit aan met wat rauwkost met een lekkere yoghurtdip.

Geniet van lekker en puur eten en van een fijne zomer!

Ilona Loonstra

Naar het overzicht

© 2022  |  RvB Media - Topic Magazines  |  Privacyverklaring